Sunday, March 29, 2020

GUDS BUDSKAP FOR HELA PLANETEN - 28 MARS 2020

Guds budskap för hela planeten

Meddelande från den 28 mars 2020

Kära bröder och systrar,

Ni som var förutbestämda att kunna leva i min tid, det vill säga mina samtida.
Jag är mycket tröstad av de ord som påve Franciskus just har använt i sin bön.
Jag citerar: "Denna storm har avslöjat oss alla så att vi förstår att vi alla är sårbara och att vi inte är självförsörjande."
Förstå att dessa ord som används av påven i sin bön han drar dem från Mark 4 genom att hänvisa till stormen som hade panik apostlarna medan de var alla i samma båt med Jesus vår Herre.
Påvens bön är gjord under de omständigheter ni vet eftersom hela planeten är i bedrövliga förhållanden. Så det är bönen efter pandemin som skakar hela planeten.
Påven gör det klart för oss i sin bön att denna sjukdom, som andra skulle vilja betrakta som en naturlig sjukdom, även genom att föreslå vissa läkemedel inklusive Klorokin, istället för att förstå att det är en gissel som Herren Gud just har använt som ett sår genom att slå världen som i Moses tid.

Som jag sa i början, jag är mycket tröstad av dessa ord av påven som tillägger, jag citerar: "Vi måste omorientera vår tro."
Varför omdirigera tro!?
Eftersom världen som är samtida med profeten Joseph MUKUNGUBILA har lossnat från rötterna. Eftersom påven kommer att gå längre genom att säga: "Vi har lossnat oss från våra rötter, det vill säga från våra äldre."
Förstå att tro idag, kära bröder och systrar på hela planeten, denna tro du har tagit bort eller ryckt upp från den sanna basen (bas).
Det är därför så fort den globala pandemin började idag, tvekade jag inte ett ögonblick för att kunna svara på evangelister berätta för dem att de ska låta hela världen vet hur man ber (Se videon av 03 november 2019) så att vår Herre kan hjälpa familjer.
I princip var påven tvungen att begränsa sig till att kunna ge de passager där Jesus botade, tyvärr påve Franciskus förstod att detta var en fruktansvärd storm.

Herren sa till mig för flera månader sedan att han skulle skaka om världen med en storm som jag reserverar mitt namn av. Och den här stormen skulle orsaka många av de döda. Jag var tvungen att prata med dem som är mycket nära mig och berättade för dem att det kommer att bli en impulsiv vind, mycket våldsam (se video av November 03, 2019) så Coronavirus, det enda botemedlet är att kunna tillgripa Herren. Coronavirus är kronan som hävdar Royalty, det är kronan som hävdar Kristi rike på jorden, Herren Gud måste härska. Till skillnad från dem som behandlar Coronavirus med ett verk av djävulen, ta bort detta från era huvuden, det är Guds verk. Hädelse inte. Tvärtom måste vi förödmjuka oss själva och böja oss för Guds agenda.
Därför är jag mycket nöjd med påve Franciskus reaktion att kunna tillgripa bön eftersom Coronavirus är den impulsiva vinden. Det är en storm, förlåt mig för att jag gav mig namnet.

Jesus sade i Johannes 3:8a: "Vinden blåser vart han vill, du hör ljudet, men du vet inte var han kommer ifrån eller vart han går." Det är Coronavirus!
Därför har våra medicinska experter kommit ner till Italien, Italien, som är den hårdast drabbade, men vars ansträngningar har visat sig fruktlösa.
Det är förvisso sant, som människa, att vidta alla försiktighetsåtgärder, men förstå kära bröder och systrar, ni samtida, att det enda sättet att begränsa detta sår är att kunna tillgripa Gud och, för att använda Gud, måste man känna till den sanna varför Herren är arg, har han blivit arg på oss. Jag talade till dig uppriktigt!

Må Herren Gud förbarma sig över sina varelser och kan uppenbara för dem orsaken till hans vrede. Det är därför, som profet, rusade jag för att vägleda dig hur man ber.

Joseph MUKUNGUBILA MUTOMBO
Herrens profet

No comments: